سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فدراسیون فوتبال بر سر دوراهی یک مربى تضمین صعود داد، یک مربى تضم (یکشنبه 86/12/5 ساعت 2:5 عصر)
 
در شرایطى که از افشین قطبی، امیر قلعه‌نوعى و بیژن ذوالفقارنسب به عنوان گزینه‌هایى یاد مى‌شود که از شانس بالایى براى تصدى پست سرمربیگرى تیم‌ملى برخوردارند، دیروز یک عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال خبر داد که محمد مایلى‌کهن و مجید جلالى نیز مربیانى هستند که در لیست کمیته تیم‌هاى ملى قرار دارند.
این عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون دیروز به خبرورزشى گفت: "کمیته تیم‌هاى ملى 5 گزینه را براى هدایت تیم‌ملى بررسى مى‌کند که نام سه گزینه در رسانه‌ها آمده اما مجید جلالى و محمد مایلى‌کهن نیز در لیست مربیان مورد نظر براى نشستن روى نیمکت تیم‌ملى قرار دارند."
به گفته وی، پس از بررسى کارنامه و برنامه مربیان در کمیته تیم‌هاى ملی، هیأت‌رئیسه فدراسیون صبح دوشنبه در جلسه‌اى بااهمیت، تصمیم نهایى را درباره پست سرمربیگرى تیم‌ملى اتخاذ خواهد کرد.
بررسى مقدماتى شرایط و برنامه‌هاى گزینه‌هاى تیم‌ملى در حالى روز گذشته در کمیته تیم‌هاى ملى صورت گرفت که خبرهاى رسیده حاکى از آن است شانس قلعه‌نوعى و ذوالفقارنسب از سایر مربیان بیشتر است.
گفته مى‌شود برنامه‌اى که افشین قطبى به فدراسیون فوتبال داده، مسائلى را شامل مى‌شود که خود به خود شانس وى را براى رسیدن به این پست کاهش مى‌دهد.
از میان مربیان مورد اشاره تنها محمد مایلى‌کهن با تیمى قرارداد نبسته و سایر گزینه‌ها هم‌اکنون هدایت یک تیم باشگاهى را بر عهده دارند. نام على دایى نیز که پیش از این در لیست کمیته تیمهاى ملى قرار داشت، به دلایلى از لیست خارج شده است.
دایى بعد از بازى سایپا - استقلال اعلام کرد که با وى درباره تیم‌ملى صحبتى نشده و به نظر مى‌رسد فدراسیون نیز روى او نظر مساعدى نداشته باشد.
پیش از این برخى منابع خبرى گزارش داده بودند که به على دایى گفته شده هدایت تیم‌ملى را بپذیرد اما او اعلام کرده بعد از بازى ایران - کویت قادر به پذیرش این پست خواهد بود که خود دایى این قضیه را به کلى تکذیب کرده است.
بر سر دوراهی
اما مدیران فدراسیون فوتبال با دو گزینه از میان گزینه‌هاى موجود، به طور جدى‌ترى صحبت‌کرده‌اند که اظهارات این دو مربى آنها را بر سر دوراهى قرار داده است.
یکى از مدیران ارشد فدراسیون بدون این که مایل به افشاى نامش باشد، دیروز گفت که از میان این دو گزینه، انتخاب یکى از آنان به دلایلى دشوار است: "یکى از این دو مربى قابلیت فنى بیشترى دارد اما محکم و قاطع صحبت نمى‌کند و مى‌گوید در شرایط فعلى صعود به جام‌جهانى بسیار دشوار است اما گزینه دیگر مى‌گوید صعود تیم‌ملى به جام‌جهانى حتمى است."
این مقام ارشد فدراسیون ادامه مى‌دهد: "قرار است همین مسأله را مورد بررسى قرار دهیم و تصمیم نهایى را بگیریم. طبعاً در انتخاب سرمربى هم مسائل فنى و هم مسائل روانى مدنظر قرار دارد و گزینه‌اى انتخاب مى‌شود که از جمیع جهات نسبت به گزینه‌هاى دیگر سرتر باشد‍."
این مقام مسئول در فدراسیون که قبل از تشکیل جلسه کمیته تیم‌هاى ملى با خبرنگار خبرورزشى صحبت مى‌کرد اما حاضر نشد نام این دو گزینه را فاش کند.
پایان 8 ماه بلاتکلیفی
به هر حال تکلیف سرمربى تیم‌ملى بعد از 8 ماه بلاتکلیفى فردا مشخص خواهد شد و هیأت‌رئیسه فدراسیون از میان گزینه‌هاى موجود یکى را برمى‌گزیند.
گرچه بسیارى از کارشناسان عقیده دارند انتخاب یک گزینه خارجى بسیار مناسب‌تر از گماردن یک مربى داخلى در رأس کادرفنى تیم‌ملى است اما باید گفت که به هر حال پس از 8 ماه بلاتکلیفی، تیم‌ملى سرانجام سامان مى‌یابد، گرچه انتخاب یک مربى ایرانى براى تیم‌ملى "ایده‌آل" نخواهد بود اما تا حدودى امیدوارکننده است.




رهبرى‌فرد: استیل‌آذین با کاظمى افت روحى کرد! (یکشنبه 86/12/5 ساعت 2:4 عصر)
 
بهروز رهبرى‌فرد چشمهاى پروین روى نیمکت استیل‌آذین است و تمام کارهاى فرهاد کاظمى را زیرنظر دارد!
او بعد از تازه‌ترین شکست استیل‌آذین به این نتیجه رسیده که بازیکنان تیم انگیزه بازى در لیگ یک را ندارند.
وى افزود: برخلاف سایر تیمها که انگیزه زیادى دارند، تیم استیل‌آذین بى‌خیال‌تر شده است. انتظار مى‌رفت با آمدن کاظمى وضعیت تیم سیر صعودى پیدا کند اما به نظر مى‌رسد دچار افت روحى و روانى شده است.




مشکل مشترک پرسپولیس و استقلال ضربات آزاد هدر رفته! (یکشنبه 86/12/5 ساعت 2:3 عصر)
در دو بازى پرسپولیس برابر پیکان و همچنین استقلال برابر سایپا یک نکته به چشم مى‌خورد که عدم توجه به آن براى قطبى و کریمى مى‌تواند دردسرساز باشد. در هر دو مسابقه ضربات ایستگاهى که نصیب دو تیم پرسپولیس و استقلال مى‌شد به راحتى آب خوردن از دست مى‌رفت. این در حالى است که هر دو تیم داراى نفرات بسیار خوبى در زمینه نواختن ضربات ایستگاهى هستند. بازیکنانى مثل آقایی، خلیلی، باقری، مجیدی، منصوریان، منیعی، جبارى و ... که مى‌توانند در لحظاتى که تیم گل نمى‌زند کمک حال تیم شوند.




باید به تیم دایى چهار گل مى‌زدیم! کریمی: بازیکن من بى‌غیرت نیست (یکشنبه 86/12/5 ساعت 2:3 عصر)
 
فیروز کریمى از عملکرد بازیکنان استقلال در بازى مقابل سایپا رضایت کامل دارد. اعتقاد او بر این است که شاگردانش تمام وظایفشان را مو به مو اجرا کردند و اگر شانس با آنها یار بود در تقابل با نارنجى‌پوشان تهرانى سه امتیاز کامل را به دست مى‌آوردند:
چرا استقلال مقابل سایپا متوقف شدی
استقلال در این مسابقه نمایش خوبى را از خود به اجرا گذاشت، ما فرصت‌هاى زیادى را براى گلزنى به دست آوردیم اما نتوانستیم بهره لازم را از آنها ببریم.
چرا مهاجمان استقلال نمى‌توانند گل بزنندی!
مهاجمان استقلال بسیار بى‌دقت بودند وگرنه با اختلاف چهار گل به پیروزى دست مى‌یافتیم.
سایپا را چگونه دیدیدی
سایپا یکى از تیم‌هاى خوب لیگ‌برتر است، آنها عنوان قهرمانى را در فصل گذشته یدک مى‌کشند اما با تمام احترامى که براى این تیم قائل هستم باید بگویم حق استقلال در مسابقه روز جمعه چیزى جز پیروزى نبود و یک امتیاز برایمان بسیار کم بود و اکثر کارشناسان به این مسئله که مى‌گویم اذعان دارند.
براى اینکه مهاجمان استقلال این فرصت‌ها را از دست ندهند چه راهکارى در نظر گرفته‌ایدی
در تمرینات بیشتر بر روى این مشکل کار خواهیم کرد و با مهاجمان به صورت اختصاصى به تمرین خواهیم پرداخت تا آنها بتوانند در مسابقات آینده گل بزنند.
شنیدیم از عملکرد بازیکنان خود ابراز رضایت نموده و قرار است به آنها پاداش دهیدی
همین طور است که مى‌گویید و با توجه به اینکه از عملکرد تمام شاگردانم رضایت دارم! به آنها پاداش ویژه‌اى خواهم داد.
از فرهاد مجیدى بابت اخراج در این مسابقه انتقاد کرده بودیدی
فرهاد بازیکن باتجربه و بزرگى است و از او توقع نداشتم که اخراج شود و با توجه به اینکه کارت قرمز او در روند حرکتى تیم تأثیر منفى داشت برایش جریمه در نظر گرفته‌ایم.
برخى از تماشاگران با شعارهاى خود از عملکرد بازیکنان استقلال انتقاد داشتندی
با جرات مى‌گویم هیچ کدام از بازیکنان استقلال بى‌غیرت نیستند، خود آنها بیشتر از همه به دنبال موفقیت هستند ضمن اینکه بازیکنانم در آینده این مساوى را جبران خواهند کرد.
دیدار بعدى استقلال مقابل برق‌شیراز برگزار مى‌شود.
این بازى خانگى است و حتم دارم به پیروزى مى‌رسیم.




آخرین نبرد دکتر یا امیرى قلعه‌نوعى از ملوان 6 امتیاز مى‌خواهد (یکشنبه 86/12/5 ساعت 2:2 عصر)
اگر اتفاق خاصى رخ ندهد امروز با انجام دو بازى دیگر هفته بیست و دوم هم عاقبت به خیر مى‌شود. دو دیدارى که حتى مى‌تواند معادلات جدول این رقابتها را بر هم بزند.
مس که با امیر قلعه‌نوعى در نیم‌فصل دوم درخشان ظاهر شده قطعاً براى ناکام کردن ملوان برنامه‌هاى زیادى دارد زیرا با کسب این سه امتیاز حداقل تا پله یازدهم بالا مى‌پرند و هم با شکست دادن حریف انزلى‌چى خود اجازه نمى‌دهد آنها جایگاه ششمى استقلال را تصاحب کنند به عبارت دیگر این دیدار براى امیر قلعه‌نوعى به اندازه 6 امتیاز ارزش دارد و قصد هم ندارد این موقعیت را به راحتى از دست بدهد. البته این نکته را هم باید یادآورى کنیم ملوان علیرغم آنکه در نیم‌فصل نتوانسته انتظارات را برآورده کند اما تیم منسجم و خطرناکى است که در کویر هم به دنبال امتیاز گرفتن مى‌باشد. اما در حافظیه هم شاهد نبرد جذابى بین سرهنگ یاورى و دکتر ذوالفقارنسب خواهیم بود. ذوب‌آهن و برق که در نیم‌فصل دوم طعم شیرین پیروزى را نچشیده‌اند امروز مصمم هستند این طلسم را بشکنند تا در جدول رقابت‌ها حرفهاى جذاب‌ترى براى گفتن داشته باشند.
بعضى‌ها مى‌گویند شاید این آخرین مربیگرى امیر قلعه‌نوعى و یا دکتر ذوالفقارنسب در تیم‌هاى مس و ذوب‌‌آهن باشد زیرا احتمالاً یکى از این دو مربى از روز دوشنبه هدایت تیم‌ملى را برعهده مى‌گیرند و به همین خاطر مصمم هستند با خاطره خوش از تیم‌هاى باشگاهى خود جدا و به تیم‌ملى ملحق شوند.
< language=java>
function OpenPrintWindow(page)
{
window.open(page,"_image","width=660,height=550,scrollbars=yes");
}
function OpenEmailWindow(page)
{
window.open(page,"_Email","width=400,height=350,scrollbars=yes");
}




پیشنهاد بلاتر به اسطوره ایران دایی، نایب‌رئیس کمیته جوانان فیفا (یکشنبه 86/12/5 ساعت 2:1 عصر)
‌ژوزف سپ‌بلاتر، رئیس فدراسیون بین‌المللى فوتبال (فیفا) از آقاى گل جهان و کاپیتان اسبق تیم‌ملى ایران براى حضور در مقر این فدراسیون دعوت به عمل آورد.
بلاتر، پنجشنبه‌شب گذشته با ارسال ایمیل به على دایی، از وى خواست تا برنامه‌هایش را براى احراز پست نایب‌رئیسى کمیته جوانان فیفا مدون کند و آن را به جلسه آتى کمیته فوتبال فیفا که در ماه آینده میلادى (مارس) در سوئیس برگزار مى‌شود، ارائه دهد.
رئیس فدراسیون بین‌المللى فوتبال در این ایمیل خاطرنشان ساخته است که به جز على دایی، دو گزینه دیگر براى احراز پست نایب‌رئیسى کمیته جوانان فیفا مدنظر قرار دارند.
مارکو فان‌باستن از هلند و لوتار ماتئوس از آلمان به همراه على دایى از ایران کاندیداهاى احراز این پست به شمار مى‌روند.
گفتنى است هم‌اکنون على دایى عضو کمیته فوتبال فیفاست که ریاست آن را رافائل سالگوئرو از کشور گواتمالا برعهده دارد و تاکنون نیز 2 بار در جلسات این کمیته شرکت کرده است.
< language=java>
function OpenPrintWindow(page)
{
window.open(page,"_image","width=660,height=550,scrollbars=yes");
}
function OpenEmailWindow(page)
{
window.open(page,"_Email","width=400,height=350,scrollbars=yes");
}




تأثیر تشک های سفت در افزایش کمردرد (شنبه 86/11/27 ساعت 7:45 صبح)


تحقیقات نشان داده است کسانی که از درد قسمت تحتانی کمر خود رنج می‌برند نباید از تشک های سفت استفاده کنند.هر چند که کارشناسان بهداشتی عموماً استفاده از تشک های سفت را توصیه می‌کنند، اما برای کسانی که دچار درد در بخش تحتانی پشت خود هستند، استفاده از تشک های سفت باعث تشدید درد خواهد شد.

دکتر فرانسیسکو کوواکس در پالماده در اسپانیا برای سنجش تاثیر تشک سفت و نیمه سفت بر روی افراد 313 نفر را مورد آزمایش قرار داد.

در این بررسی به تعدادی از بیماران تشک سفت و به عده ای تشک نیمه سفت داده شد و از آنها درخواست شد که هر روز میزان درد قسمت تحتانی پشت خود را در زمانی که روی تشک دراز کشیده‌اند و بعد از برخاستن از خواب ثبت کنند.

 هر چند که کارشناسان بهداشتی عموماً استفاده از تشک های سفت را توصیه می‌کنند، اما برای کسانی که دچار درد در بخش تحتانی پشت خود هستند، استفاده از تشک های سفت باعث تشدید درد خواهد شد.

بعد از گذشت سه ماه بررسی، اطلاعات به دست آمده از این افراد نشان داد، گروهی که از تشک های نیمه سفت استفاده کرده‌اند، در مقایسه با گروه دیگر کاهش قابل توجهی در میزان درد کمر خود مشاهده کردند.

به گفته دکتر کوواکس تشک های سفت در برابر قوس و انحنای طبیعی ستون فقرات انعطاف پذیر نیست و در نتیجه به ستون فقرات و ماهیچه‌های اطراف آن در موقع خواب فشار بیشتری وارد می کند که در طول زمان به صورت درد بروز می‌کند.





آی کـَمَرم! (شنبه 86/11/27 ساعت 7:44 صبح)

شاغلینی که کمردرد می گیرند...


این مطلب مخصوص افراد شاغلی است که به اقتضای نوع شغلشان کمردرد آنها را تهدید می کند.

همانطور که می دانید گاهی کمردرد  ناگهانی و بر اثر یک سهل انگاری بروز پیدا می کند مثل این که یکباره جسم سنگینی را از روی زمین بلند کنید، اما این مشکل بیشتر اوقات از شرایط کاری ناشی می شود. مثلاً فردی را در نظر بگیرید که مجبور است چندین ساعت پشت میز کارش بی تحرک بنشیند، پرستاری که باید بیمار را حرکت دهد یا او را از جایش بلند کند، راننده تاکسی ای که هر روز پشت فرمان خودرو کیلومترها مسافت را طی می کند، کشاورزی که یک روز کاری را در مزرعه پشت سر می گذارد یا خانم خانه داری که به کار سخت خانه مشغول است.

برخی عواملی که باعث کمردرد افراد شاغل می شوند، عبارت اند از:

1 - نشستن ناصحیح که باعث فشار آمدن به ستون فقرات و در نتیجه کمردرد می شود.

2 - کارهایی که نیاز به بلند کردن، جابه جا کردن یا حمل اجسام سنگین دارد. عدم رعایت نکات صحیح در این گونه مشاغل، سلامت کمر را به خطر می اندازد.

3 - «اضافه وزن» که فشار وارده به کمر را تشدید می کند.

4 - ورزش نکردن

5 - خارج نکردن وضعیت بدن از حالت خشک دائمی. مثل افرادی که ساعت ها پشت میز می نشینند.

6 - کارهایی که نیاز به مکالمه تلفنی برای ساعت های طولانی دارند و از HEADPHONE استفاده نمی کنند.

7 - افرادی که ساعت های طولانی به کار با رایانه مشغول هستند.

8 - خوب است که بدانید شرایط روانی نیز بر سلامت فیزیکی تأثیرگذارند. به طوری که استرس ، تنش کار و عصبانیت  نیز می توانند باعث بروز کمردرد شوند.


چند راه حل

هیچ چیزی لاینحل نیست.

رعایت نکات زیر کمک بزرگی به کاهش خطر کمردرد می کنند:

1 - محیط سالم کار و رعایت نکات لازم در خرید مبلمان اداری نقش مهمی ایفا می کند. بهتر است کارفرما به خرید مبلمان طبی توجه داشته باشد.

2 - آرامش و دوری از تنش های عصبی  بسیار مفید است.

3 - استراحت در خلال کار توصیه می شود.

4 - لازم است که افراد ساعت های متمادی به یک حالت نمانند. پیشنهاد می شود کمی از جای خود بلند شوند و چند قدمی راه بروند.

5 - ورزش را فراموش نکنند. یک نرمش چند دقیقه ای نیز مؤثر است.

6 - در حفظ تناسب وزن خود کوشا باشند.





تاثیر تغذیه بر کمردرد (شنبه 86/11/27 ساعت 7:44 صبح)


بعضی از مواد مغذی می توانند متابولیسم سلولی را که زمینه ساز التهابات مزمن است، تعدیل نمایند. این مواد مانند داروها باعث کاهش سریع درد نمی شوند، بلکه بعد از هفته ها یا ماه ها اثرات خود را نشان می دهند. همچنین مشابه داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی بر روی مکانیسم های التهابی بدن عمل می کنند. گوشت قرمز باعث افزایش دردهای مزمن کمر شده و نیز اسید اوریک حاصل از آن نیز در ایجاد درد مفاصل دخالت دارد.

گوشت قرمز برای کمردرد مضر است ، ولی ماهی ، روغن ماهی ، آجیل و دانه های خوراکی مثل بادام و گردو و بادام زمینی ، سویا و سایر حبوبات ، سیب زمینی و غذاهای تهیه شده از جو برای کاهش درد کمر مفید هستند.

بدن انسان از اسید آراشیدونیک ( نوعی اسید چرب اشباع ) موجود در چربی حیوانی برای ساخت پروستاگلندین های نوع 2 استفاده می کند که مواد شبه هورمونی هستند و باعث افزایش التهابات می شوند. سبزیجاتی مانند سیب زمینی  ، سویا  و سایر حبوبات و ماهی های آب های سرد باید به عنوان منبع مهم پروتئینی جانشین گوشت های حیوانی شوند.

مغزها و دانه ها منابع عالی دیگری از پروتئین هستند. روغن این مغزها و دانه ها مانند روغن ماهی ، محتوی اسیدهای چرب ضروری است و بدن انسان قابلیت تبدیل آن ها به موادی به نام پروستاگلندین های نوع 1 و 3 را دارد. این مواد از منابع گیاهی هم مشتق می شوند.

 بادام ، بادام زمینی  و گردو هم بسیار مفید می باشند؛ زیرا محتوی منیزیم  هستند و منیزیم نه تنها در ساختمان استخوان ها و غضروف ها به کار می رود ، بلکه در نگهداری کشش عضلات هم مؤثر هستند. کمردرد اغلب نتیجه کشش ضعیف عضلات شکمی است.

برنامه غذایی روزانه ما باید از نظر میوه ها ، سبزیجات خام و غلات سبوس دار  کامل باشد تا مواد مغذی لازم را برای نگهداری استخوان ها ، سیستم عصبی و عضلانی که تقویت کننده قسمت پشتی بدن است، تأمین نماید.غذاهای تهیه شده از جو یا پوره آن ، بهتر است در هر صبحانه خورده شوند. این غذاها منبع عالی از سیلسیم هستند که برای تقویت و ساخت استخوان ها لازم است و نیز حاوی ویتامین های گروه B می باشند که برای سلامتی سیستم اعصاب و عضلات مفیدند.

مکمل های تغذیه ای

 کلسیم  و منیزیم برای استخوان ها و همچنین برای کاهش اسپاسم عضلانی مؤثر هستند. وجود سیلسیم در ساختمان استخوان ها نیز ضروری است. بیوفلاوونوئیدها و ویتامین های E و C برای نگهداری بافت پیوندی و نیز کاهش خطرات ناشی از آسیب ها مفید می باشند. ویتامین C در مواردی که اسید معده ترشح کمی دارد و در نتیجه کلسیم کمتری از غذا جذب می شود، کمک کننده است. اگر منشاء درد کمر ، اسپاسم عضلانی یا مربوط به عصب سیاتیک باشد ، در این موارد روغن پامچال یکی از منابع عالی در کاهش التهابات خواهد بود.

مقدار توصیه شده روزانه مکمل ها برای کاهش درد

- کلسیم 100 میلی گرم

- منیزیم 500 میلی گرم ( اگر مشکل کلیوی دارید ، قبل از مصرف این مقدار منیزیم با پزشک خود مشورت نمایید)

ویتامین E  به همراه توکوفرول ها 400 تا 800 واحد بین الملل.

آنتی اکسیدان ها

با بروز یک واکنش التهابی در بدن ، مواد مضری به نام رادیکال های آزاد ایجاد می شوند. رادیکال های آزاد موجب آسیب به بافت ها ، افزایش التهابات و عود مجدد درد می شوند. وجود مقادیر زیاد آنتی اکسیدان ها  در بدن با مبارزه بر علیه رادیکال های آزاد ، باعث کاهش درد و التهاب می شوند.

ویتامین C

 ویتامین C  یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها به شمار می رود که می تواند در بهبود زخم ها و آسیب های اسکلتی و عضلانی و نیز دردهای مزمن مؤثر باشد.

مقدار توصیه شده حداکثر 2000 تا 3000 میلی گرم در روز است.

بیوفلاوونوئیدها

مانند کورستین و کاتچین باید به همراه ویتامین C مصرف شوند که دارای اثرات آنتی اکسیدانی بوده و همچنین قابلیت نفوذپذیری مویرگ ها را می کاهند که این امر منجر به کاهش التهابات و ورم مفاصل می شود.

ویتامین E

این ویتامین خاصیت ضدالتهابی و تقویت سیستم ایمنی را بر عهده دارد. مقدار توصیه شده آن تا 800 واحد بین المللی در روز است.

روی، مس و منگنز

به عنوان کوفاکتور برای فعالیت آنزیم سوپر اکسید دسموتاز (SOD) عمل می کنند. بدن به طور طبیعی این آنزیم ضدالتهابی را تولید می نماید. عمل (SOD) به عنوان یک عامل ضد التهابی ضعیف است. (SOD) موجود در بدن به همراه منگنز ، روی  و مس اثرات آنتی اکسیدانی را تقویت می نماید.

مقادیر توصیه شده :

مس 2 میلی گرم دو بار در روز

روی 30 میلی گرم دو بار در روز

منگنز 50 میلی گرم دو بار در روز

روی و منگنز مستقیماً اعمال آنتی اکسیدانی دارند. روی اضافی می تواند باعث کمبود مس و همچنین کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن شود. به همین دلیل نباید روزانه بیش از 90 میلی گرم روی  مصرف شود.

کاروتنوئیدها

گروهی از آنتی اکسیدان ها  به شمار می روند که بدن می تواند ویتامین A  را از آنها تولید نماید. ویتامین A  به عنوان یک ماده مغذی برای تقویت سیستم ایمنی عمل می کند. همچنین برای تجدید بافت ها نیز ضروری می باشد.

مقدار توصیه شده 25000 واحد بین المللی در روز است.

ویتامین A

این ویتامین به عنوان کمک کننده در بازسازی و تجدید سلول هاست.

مقدار توصیه شده 10000 واحد بین المللی در روز است.

اسیدهای چرب ضروری(*EFA)

شامل EPA ( ایکوزاپنتانوئیک اسید ) و GLA ( گاما لینولنیک اسید ) و لینولنیک اسید می باشد. این گروه مواد برای درمان آرتریت ( التهاب ) ، به ویژه آرتریت روماتوئید  ( التهاب مفاصل ) به کار می رود. این اسیدهای چرب التهابات حاصل از پروستاگلندین های را کاهش می دهند. لینولنیک اسید در تخم مرغ  ، کتان و ماهی ها  مثل ماهی تون ، سالمون ، شاه ماهی، ماکرل، قزل آلا، ساردین و نیز جگر ماهی یافت می شود. GLA در منابع گیاهی مانند روغن پامچال و روغن دانه توت سیاه یافت می گردد.

روغن ماهی

منبع مهم EPA یا ایکوزاپنتانوئیک اسید و نیز اسیدهای چرب امگا 3  است که اثراتی مشابه GLA دارد. میزان توصیه شده 2 تا 3 کپسول 1000 تا 1700 میلی گرمی، سه بار در روز است.

روغن تخم کتان نیز به عنوان یک منبع گیاهی، برای جانشین شدن روغن ماهی مفید است.

ویتامین B6

این ویتامین در کاهش دردهای عصبی و دردی که علت آن گرفتگی اعصاب است ، مؤثر است. این ویتامین ممکن است به کاهش علائم آرتریت نیز کمک کند.

مقدار دوز توصیه شده 50 تا 200 میلی گرم در روز است.

دوزهای بالای ویتامین B6  ممکن است اثرات جانبی مسمومیت عصبی ایجاد نماید، به خصوص زمانی که به تنهایی و بدون مصرف سایر ویتامین های گروه B و منیزیم مصرف شود.

گلوکز آمین سولفات

این ماده به صورت طبیعی در غضروف مفاصل موجود بوده و برای درمان آرتریت  و عوارض مربوط به مهره های بدنی به کار می رود.

مقدار توصیه شده 500 تا 1000 میلی گرم ، دو تا سه بار در روز است.





دانستنی هایی درباره ی مچ درد (شنبه 86/11/27 ساعت 7:43 صبح)

Carpal Tunnel Syndromeیکی از بیماری های بسیار رایجی است که متأسفانه در گذشته چندان مورد تحقیق قرار نگرفته و تا حدی ناشناخته مانده است . معمولاً مردم ، این بیماری را به عنوان " مچ درد" می شناسند که درد آن به انگشت های دست ختم شد ه و حرکات دست را تا حدودی مشکل می سازد و ناتوانی به وجود می آورد. امروزه این ناراحتی در میان کارگران و کارکنان کشورهای صنعتی فوق العاده رایج است. این عارضه در میان کسانی که ساعات زیادی با کامپیوتر کار می کنند؛ مانند صندوق دارها، ماشین نویس ها و کارگران کارخانه های ماشین سازی و افرادی که به کارهای مکانیکی اشتغال دارند بسیار رایج است. در حال حاضراین درد شناخته شده ، و قابل درمان است.Carpal در پزشکی به معنی مچ دست راست وCarpel Tunnel کانالی است که عصب های بسیار مهم (Median Nerve) را از مچ به انگشت های دست می رساند. این کانال همچنین محل عبور (Tendon) است که شامل غضروف و استخوان های مچ دست) Carpel Bones ) است. به طور کلی نُه  غضروف یک عصب حسی به نامMedian Nerve از تانـُل کارپل عبور می کنند.

علل بروز این بیماری:

تحقیقات نشان می دهد از هر ده نفر افرادی که به این ناراحتی دچار هستند ، یک نفر کسانی هستند که با دست هایشان کار می کنند. خانمهای خانه دار ، تایپیست ها ، قصاب ها ، نجارها، موسیقی دانان و خیاط ها بیشتر به  این بیماری دچار می شوند . به عبارتی این عارضه در میان زنان 40 تا 60 ساله و بخصوص زنان باردار رایج است ؛ زیرا در دوران بارداری به دلیل ترشحات زیاد هورمون ، غضروف شل شده و باعث تورم می گردد. در ضمن این حالت در میان خانم هایی که قرص ضد بارداری مصرف می کنند نیزدیده می شود . همچنین کسانی که از ناراحتی تیروئید رنج می برند به دلیل نوسان هورمون به این بیماری دچار می گردند.

فشار حاصله بر روی عصب حسی میانی (Median) عامل این بیماری است . همچنین رماتیسم مچ و مفاصل دست نیز از علل این بیماری به حساب می آیند.

نشانه های بروز بیماری :

یکی از نشانه های این بیماری بی حسی و درد در  سه انگشت اولیه و کف دست است. عموماً درد درهنگام شب به سراغ بیمار می آید و با تکان دادن دست از بین می رود و اگر بازو به طرف بالا نگهداشته شود درد شروع می شود. در این بیماری بعضی مواقع به دلیل نارسایی، فرمانهای حسی ماهیچه های دست و انگشت ها کمتر می شود.

راه های بهبود و تسکین بیماری :

برای کم کردن درد ، دست را در حال عادی نگه دارید و آن را خم نکنید. اگر درد تازه شروع شده است ، مقداری یخ روی محل درد قرار دهید تا تورم را از بین ببرد. یخ را هر دو ساعت یکبار به مدت 20 تا 30 دقیقه روی محل درد بگذارید. اگر دردتان کهنه است ، هر یک ساعت به مدت 20 دقیقه وسیله گرم کننده ای را روی محل درد بگذارید.

درمان بیماری با طب سوزنی :

طب سوزنی دراین بیماری کمک بسیار می کند . این کار با استفاده از سوزن های مخصوص روی نقاطی که مسیر انرژی در حرکت است زده می شود . البته اکنون جراحان نیز با جراحی موافق نبوده و مایلند که بیمار از مچ بند و دست بند به صورت تمام وقت استفاده کند تا بهبود یابد. البته ناگفته نماند که ویتامین6 Bدر بهبود این عارضه  بسیار مؤثر است و می تواند عامل مهمی در از بین بردن تورم باشد.

همانطور که گفته شد طب سوزنی در درمان این بیماری مفید بوده و از دیدگاه درمانهای طبیعی یا تغذیه نیز اهمیت زیادی دارد.

غذایی که مصرف می کنید باید مملو از ویتامینB6 باشد . این ویتامین را می توانید درغلات ، جگر، دل و قلوه حبوبات و همچنین سبزیجات سبز تیره بیابید.

سعی کنید از غذاهای تازه استفاده کنید و حتماً یک الی دو وعده سالاد با سبزیجات سبز را در رژیم روزانه خود قرار دهید. کرفس را به واسطه وجود سدیم به میزان فراوان استفاده کنید.

از خوردن کافئین که در قهوه ، شکلات و کاکائو موجود است جداً پرهیز کنید . نوشابه های گازدار و الکلی و مواد غذایی که شامل اسید اگزالیک (Oxalic acid) هستند مانند اسفناج ، ریواس و عدس و شکلات را به هیچ وجه استفاده نکنید .

هر روز صبح محلولی از یک لیوان آب به همراه کمی لیمو ترش تازه بنوشید . در صورت تمایل می توانید یک قاشق پودر مخمر نیز به این محلول اضافه کنید. نوشیدن یک لیوان آب هویج  تازه نیز بسیار مفید است.





<   <<   11   12   13   14      >
 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 1 بازدید
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدیدها: 58218 بازدید
  • درباره من

  • خبرنامه ورزشی
    مهرداد محمدی جعفری
    اینجانب دارای لیسانس تربیت بدنی و دارای مدارک مربی گری فوتبال و شنا و آمادگی جسمانی و گواهی نامه های نجات غریق وآب درمانی می باشم و آماده همکاری با نهادها و سازمانها هستم تلفن تماس:09126190901
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •